27 Jan
27Jan

אז תקציר הפרקים הקודמים , זעמן שחור , ולטאה זריזה שחולצו מפיות של חתולים ברחוב וקיבלו טיפול הזעמן שחור שוחרר כבר בחזרה לטבע לאחר שהחלים אכל משהו וחזר אל הטבע. הלטאה הזריזה ננשכה בדיוק בעמוד השדרה דבר שפגע בתפקוד רגליה האחוריות מה שישאיר אותה ככל הנראה משותקת ,אבל היא לא מוכנה לוותר וממשיכה לאכול ולהתחזק אפילו לפעמים נראה שהיא משתובבת ומשחקת כבר מזהה את שעת האוכל ומגיעה לאכול ונראה שאפילו נהנית . שמרו על הטבע הישראלי. 

לטאה זריזה שננשכה ע"י חתול בעמוד השדרה ונותרה משותקת ,  אם זה היה חתול או כלב זה גם היה נראה לכם מוזר? 

צילום : גיא פרננדס 

איך הפכתי ללוכד נחשים ולמה ?.. 

בתור ילד התחלתי את הדרך עם הזוחלים כבר בגיל 7 כל היום לפני ואחרי בית ספר משוטט בפרדסים ומשחק עם זוחלים , ככל שגדלתי טווח ההגעה לאזורים אחרים רק התרחב עד כדי שכיסיתי את כל סוגי הנחשים למעט 1. אותו נחש שדיי נפוץ באזור שלו אבל משום מה לא נפגשנו . האהבה לזוחלים להרבה אנשים  נראית כמו משהו מוזר חייזרי אפילו.. ובדרך כלל התגובה היא זוחלים ?? איכס הם כאלה חלקים אני לא מסוגל\ת לחשוב על זה אפילו .. אבל אתם לא מכירים אותם כמוני וכמו מספר רב של אנשים שאני מכיר מהתחום , הרבה פעמים כשאני מגיע ללכוד נחש כשבעל\ת הבית מתפלץ רק מהמחשבה שהדבר הזה יתקרב אליו הרבה מקרים של כאלה שהיו רואים נחש בסביבת הבית היו לוקחים את החפץ הראשון שמגיע ליד והורגים אותם ואחר כך אפילו מצטלמים איתם ומספרים סיפורי גבורה תראו איזה נחש הרגתי ! דבר שנעשה שלא בצדק ומחוסר ידע ,  אחרי שהזמינו אותי ללכוד נחש שהם לא מצליחים ללכוד אני טורח ויושב ומסביר ומפרט להם ואז הקסם קורה אני מתחיל להסביר ולהראות שכל הפחדים שלכם מבוססים על סיפורי סבתא ולפעמים גם על חוסר מזל ואז אפשר להתחיל לראות את הסדקים , את הסקרנות והרבה מהאנשים שכן מחליטים לקפוץ למים רואים שהם ממש לא מסוכנים ואפילו אחרי נגיעה או 2 מתחילים לחבב אותם ופשוט מפסיקים להרוג 

 א. מתגברת על הפחדים ואפשר להגיד בביטחון שהיא הופכת לשגרירה שלהם.  צילום: גיא פרננדס .

, הבטחתי לך שאני לא אהרוג נחשים יותר ! היה לי נחש בחצר צילמתי אותו והתבוננתי עליו עד שנעלם , כי עכשיו אני מבין את התפקיד שלהם , אני מבין שזה בעל חיים לכל דבר ועניין והיו אף כאלה שמלהרוג הפכו לאוהדי החיה הביישנית הזו כי היא זו שמטפלת להם במכת החולדות שמשוטטות ועושות נזקים לעצי הפרי שלהם , לרכוש שלהם שמכורסם , ומבינים שהמפלצת לא מפחידה כל כך . אז עשו טובה אל תהרגו אם אתם ממש מפחדים חייגו אליי (052-8328488 ) ואני אמצא לכם את הפתרון או אזהה עבורכם את הנחש בכדי שנדע אם יש צורך לפנות או פשוט להבין שהם  חלק מהטבע וחשובים מאד לסביבה . 

קישור ללכידת נחש צפע בביתה של תושבת מזכרת בתיה שבו הייתי צריך להתעקש מול העיתון שלא להגזים בדרמות : 


הרבה פעמים לוכדי נחשים חוטאים לתפקידם ומשתמשים בהפחדה בכדי להשיג עוד עבודה ועוד כסף ואף לנצל את הפחדים שלכם בכדי לתת לכם מחיר מופקע ולצערי יש המון כאלה , וכמו בכל שנה אנו רואים את הכתבות בעיתונים ובחדשות על "מכת נחשים"  


אין דבר כזה מכת נחשים יש תקופה שבה הנחשים  יוצאים אחרי חורף ארוך ומחפשים לאכול משהו והחולדות שבחצר שלכם מושכות אותם אליכם אם תשמרו על חצר נקייה , לא תשאירו מזון למכרסמים אין לנחשים שום סיבה לבוא ולבקר אתכם , אז נקו את השטח מפירות שנפלו מהעץ , סגרו את פחי האשפה , הרחיקו כל דבר שיכול לשמש כמחסה אם הוא לא אמור להיות שם , בימי הסתיו רגע לפני החורף הנחשים מחפשים מקום מסתור להעביר בו את החורף , תוודאו שהמחסנים שלכם סגורים , שמרו על סביבת הבית נקייה ותקטינו את סיבת ההגעה המרכזית לחצר שלכם. 


בימי הקיץ החמים ישנם נחשים שיעדיפו לשנות את ההתנהגות שלהם ולהיות פעילים בשעות הלילה בגלל הפרשי טמפרטורות , לנחשים דם "קר" מה שאומר שהגוף שלהם לא מסוגל לווסת את הטמפרטורה כמו אצל בני האדם כך שטמפרטורה גבוהה מידי תגרום להם לקריסת מערכות ולמוות , וכשקר מידי הם יעדיפו להיכנס למחסה ולחכות עד שיתחמם. 

צילום : גיא פרננדס

בישראל 41 סוגי נחשים מתוכם רק 9 ארסיים כאשר 1 נמצא איי שם בגובה של 1200 מטר באזור החרמון ומג'דל שמס שבצפון 7 נמצאים מגבול באר שבע ודרומה למעט קו הבקעה עד לעמק בית שאן , ובכל אזור הצפון והמרכז עד לבאר שבע ישנו נחש אחד שהוא ארסי וזה הצפע המצוי גם הוא נחש כמו כל הנחשים ביישן ותמיד יברח כשיפגוש באדם ויעשה הכל בכדי להתריע אני כאן היזהרו ממני ע"י נשיפה , הצטנפות וכל מה שמעניין אותו בעצם הן אותן חולדות שמסתובבות בחצרות ובעיר אם ראינו נחש נשמור על מרחק סביר  ובמידה ומדובר בנחש ארסי נזמין לוכד נחשים כי לגבי כל השאר אין שום סיבה לבהלה. ובמידה והחלטתם שאתם לא רוצים אותו שם הזמינו לוכד מנוסה שירחיק אותו עבורכם . 

צילום : גיא פרננדס 

לכידת צפע בחצר בניין מאחורי ארון החשמל בתל אביב

רובו המוחלט של מקרי ההכשות הם תוצאה של מפגש עם בני אדם שהחליטו להרוג את הנחש וינסו להתעסק אתו ושוב אנו מדברים רק על נחש אחד שהוא ארסי וזה הצפע המצוי (לצערי כל הנחשים האחרים מומתים בגלל הפחד שמה הוא ארסי דבר שיכול לקבל מענה מידי ע"י הכרת הזוחלים בישראל ), שאר המקרים הם תוצאה של חוסר תשומת לב או תקלה שאפשר היה למנוע ע"י כך שלא נכניס ידיים ורגליים למקומות שאנו לא רואים , הנחש נבהל והתגובה הראשונה שלו היא לנשוף להזהיר ובמקרה הצורך להתגונן , הם תמיד יעדיפו לשמור את הארס לטובת מזון ולא לבזבז ארס יקר בהתגוננות לכן גם הרבה ממקרי ההכשות מתגלות "כהכשה יבשה " כלומר נשיכה ללא שימוש בארס.  

זכרו נחשים מוגדרים כערך טבע מוגן , פגיעה בנחש בכל טוואי שטח בגבולות ישראל נחשב לפגיעה בערך טבע מוגן . מעבר לכך מדובר במדביר טבעי ביישן במיוחד שלא רוצה שום מגע עם בני אדם ותמיד ינסה לברוח כמה שיותר רחוק הוא לא רוצה אתכם הוא רוצה רק את המכרסמים , והלטאות שמשוטטות בשטח שלכם. 


אם תרצו ללמוד קצת על זוחלי ישראל , 

אתם מוזמנים לעיין בגלריה , ובמגדיר הנחשים שבאתר , תוכלו תמיד לשאול שאלות בכל שעה ע"י שליחת הודעה לווטסאפ ואענה לכם בהרבה סבלנות. ובמידה ונתקלתם בנחש ותרצו לפנות אותו אני כאן לשירותכם בכל שעה כולל שבתות וחגים. אם לא הצלחתי לתת מענה מהיר אפנה אתכם ללוכד אמין שייתן לכם שירות הוגן ומהיר. 

זכרו שירות לכידת נחשים טוב מבוסס על : 

א. הגעה מהירה ככל שניתן. 

ב. שמירה על קשר עין עד להגעת הלוכד . 

ג. ניסיון עם זוחלים של שנים שיאפשר ללוכד להגיע למסקנות הכי טובות איך חושב הנחש והיכן הוא יכול להסתתר. 

ד. לוכד מורשה מטעם רשות הטבע והגנים - כזה שמחויב לשחרור של הנחש לטבע בריא ושלם .

ה. כזה שידע לתת לכם את כל המידע לגבי מניעה לפי סריקה ספציפית בשטח שלכם .

ו . כמובן שירות סבלני וסובלני , ומחירים נוחים וגמישים. 

כמו כן הרבה פעמים יוצא  לי להגיע לעשות הסברה , לעשות הדרכות בבתי ספר בכל הארץ (גם במזכרת בתיה יצא לי מספר פעמים לעשות את זה ) גם בבסיסים צבאיים , ולאנשים פרטיים כולל סיורי גששות הסברה ואף מפגש עבור צלמים סקרנים שמבחינתי רק מפיצים ועוזרים בחינוך האוכלוסייה ובעיקר את הדור הצעיר. 

חינוך זה הבסיס להכל , צילום:  גיא פרננדס 

לפרטים תוכלו להתעדכן בעמוד הפייסבוק , או לשלוח הודעה לנייד. 



לא הורגים נחשים.

גיא פרננדס לוכד נחשים.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.