21 Jan
21Jan

יום שמשי ונעים , הטלפון מצלצל תגיע דחוף יש לנו נחש ענק בחצר הגן. 

עוזב הכול נכנס לרכב ומגיע לכתובת , הגננת בהיסטריה אך עדיין פעלה נכון , הכניסה מיד את כל הילדים לגן וסגרה את הדלת . הסבירה לי שראתה נחש שחור גדול ליד המשחקים שבחצר . כשהגעתי למקום התחלתי בסריקה בחיפוש אחר הנחש לאחר מספר דקות של חיפוש שומע רעשים מבמת עץ בפינת הגן מסתכל דרך הרווח בין הבמה לרצפת העץ ומבחין בזעמן שחור מבוהל מנסה למצוא את הדרך החוצה . עולה אל הבמה פותח דלת קטנה ומבחין בזעמן שחור גדול כשהוא זוחל בין משאבת המים לבין ארון חשמל קטן . מכניס את היד תופס את הנחש בזנב , הנחש מהלחץ מתלפף על צינור מים שהיה במקום , משפר אחיזה ומתחיל לפתוח את הקשר. לבסוף שולף את הנחש החוצה ומניח אותו על הקרקע בכדי להעביר אותו לכלי ייעודי על מנת לפנות את הנחש. 

צילום : גיא פרננדס 

לאחר הפינוי הנחש קיבל מים לשתות ושוחרר בחזרה אל הטבע. נמדד ואורכו היה 210 ס"מ של שריר. 

צילום : גיא פרננדס.

זעמנים שחורים ידועים גם כנחש החלקאים נחש שמשמש כמדביר טבעי וטורף רעבתני של חולדות ומכרסמים אחרים כך שבעצם הוא מועיל לחקלאות ע"י הקטנת הנזקים הנגרמים לחקלאים כתוצאה מנזקי מכרסמים. 

אם ראינו נחש בגן הילדים מה צריך לעשות ? 

דבר ראשון על הגננות והסייעות לשדר כמה שפחות מצוקה לאסוף את הילדים ולהכניסם אל תוך המבנה , במידה והנחש בתוך המבנה יש להוציא את הילדים מחוץ לגן ולשמור על קור רוח ככל שניתן על מנת לא לגרום ללחץ מיותר.

 אין להתעסק עם הנחש ואין לנסות ללכוד או לפגוע בו , נחש הוא חיה מוגנת ע"פ חוק יש לחייג מיד ללוכד נחשים או למועצה שתדאג לקרוא ללוכד מיומן ומוסמך על מנת שיגיע להרחיק את הנחש אל מקום מרוחק. 

רצוי תמיד שמישהו ישמור על קשר עין עד להגעת הלוכד , כך נגדיל את הסיכויים ללכוד את הנחש ע"י הכוונת הלוכד אל הנחש , ולא לבזבז זמן חשוב על חיפוש במקומות לא נכונים. 

מה עושים במקרה של הכשת נחש ?

לכל שאלה מוזמנים לשלוח הודעה בווטסאפ למספר : 052-8328488 גיא פרננדס לוכד נחשים - השירות ניתן בחינם. 

במידת הצורך לאחר בירור המקרה ורמת הדחיפות יש להזמין לוכד , אשמח לתת לכם שירות זמין 24/7 .  

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.