05 Mar
05Mar

נחשים באזור 2023 

קצת ארוך קצת חופר , אבל יכול לעזור לכם בסיטואציות מסוימות ואף להציל חיים.

שלום לתושבי אזור והסביבה , כמה נקודות חשובות על נחשים כשהעונה של 2023 כבר כאן .

1. מה נעשה על מנת להרחיק נחשים עד כמה שניתן משטח הבית שלנו ?

2. איזה נחש מסוכן לאדם באזור המגורים שלנו ואיך נזהה אותו ?

3. האם יש חומרים \ אביזרים יעילים להרחקת נחשים ? .

4. מה עושים במקרה של הכשת נחש ? .

5. מי הנחש הכי נפוץ פה באזור ? 

האם הוא מועיל לנו ואיך ? .

בשנים האחרונות אנו עדים לכמויות הולכות וגדלות של חולדות בכל אזור המרכז בגלל הרחקת טורפים כמו נחשים , תנשמות , ועופות דורסים אחרים. וכשאין להם אויבים הם מתרבים ללא הפסקה בזכות המזון שאנחנו משליכים , הפחים הפתוחים וכו'. זוג חולדות יביא במשך חייו 15,500 צאצאים . (חולדות הן המזון המועדף על נחשים בעיקר צפעים , זעמני מטבעות , זעמנים שחורים.) 

לכן שמירה על ניקיון החצר , איסוף פירות מעצים בחצר , סגירה טובה שלפחי האשפה ומניעת מזון מהחולדות יקטין את הימצאותן בחצרות הבתים לא להשאיר מערומים של חפצים לא חשוב איזה , יש לסגור מחסנים על מנת למנוע הפתעות , יש לגזום צמחיה שקרובה לשביל הגישה , ולגזום ענפים של שיחים/עצים שצמודים לחלונות. 

גידול ציפורים כגון תוכונים , פינקים , וכו' הם הזמנה לבופה עבור נחשים לכן נדאג להרחיק אותם מהכניסה לבית ונגדר את השטח בצורה ראויה ע"י רשת צפופה , מה שעדיין ימשוך את הנחשים רק לא יאפשר לנו למצוא אותם כבר אחרי האוכל אלה נראה אותם על הכלוב או מסביב לכלוב , אותו כנ"ל לגבי ארנבות , אוגרים , עכברים, תרנגולות אפרוחים וכ'ו. אל תיתנו להם סיבה להגיע אליכם , שמרו על הכללים והסיכויים למצוא נחש בשטח החצר או הבית יורדים פלאים.

2. הנחש הארסי היחידי באזור הוא הצפע הארצישראלי\מצוי. על מנת להקטין את הסיכויים למפגש כזה ראו סעיף 1.

פירוט מדויק ואיך נראה הצפע המצוי בלינק שלפניכם --->> לינק  <<


 3 בישראל כמו בישראל מנסים למכור לנו המון מוצרים, תכשירים, ואביזרים שונים על מנת לנצל את הפחדים שלנו על ולהרוויח כסף מכך .ישנם אנשים שיציעו להגיע ולפזר לכם כל מיני פרומונים וחומרים אבקתיים שירחיקו את הנחשים משטח הבית שלכם תמורת סכום מופרז כשבפועל זה כמו לעשות כוסות רוח למת.. לא אפקטיבי ולא יעיל בשום צורה. יהיו כאלה שינסו למכור לכם כל מיני אביזרים רוטטים וויברטונים "שיפחידו" את הנחשים מלהתקרב .. בפועל לא יעיל ולא שווה את הכסף וגם בחינם לא הייתי נוגע בזה. סיד למשל זו תהיה ההמלצה החמה בכל פעם , כשבפועל סיד יעיל אך ורק לחשבון הבנק של מי שמוכר לכם סיד. אז מה בעצם הדרך הכי טובה להתמודד עם נחש שנתקלנו בו? והתשובה היא חד משמעית עם מאה סימני קריאה . חינוך , ידע , והבנה אמיתית של המציאות ורמת המסוכנות. 

 מוזמנים לשלוח לי הודעות ווטסאפ ולשאול שאלות גם אם הן נראות לכם הכי מטופשות , אני אשמח לתת מענה על מנת להעלות את המודעות והידע שלכם. כמובן שהשירות ניתן חינם.

4. מה עושים במקרה של הכשת נחש ?

מצורף לינק אחרת החפירה תהיה אין סופית 

----> לינק 


5. אז הנחש הנפוץ ביותר בישוב שלנו אזור הוא זעמן המטבעות , אני נתקל בו ברוב הלכידות פה בישוב ולאחר הסבר מספר לא קטן של אנשים ביקשו אפילו שאשחרר אותו בחזרה .אז זעמן המטבעות הוא נחש חביב במיוחד (אתם בטח לא מתחברים למילה חביב ונחש באותו המשפט.. ) אבל כן הנחש הזה מגיע לאורך מקסימלי של 150-160 ס"מ . 


נחש בוגר יכול לאכול מספר רב של חולדות בשבוע וכך למנוע נזקי חשמל , סכנת שריפות , הפצת מחלות כגון האבעבועות השחורות ועוד (עד היום עקב מחלות שהופצו ע"י חולדות עבר כבר את 750,000,000 איש בעולם .. חולדות נושאות על גבן פרעושים ויצורים אחרים שלאחר שמוצצים את דם החולדה ומדביקים בכך חולדות רבות עוקצות גם את הכלבים שלכם בבית ובחצר , חיות משוטטות כמו תנים ושועלים , חתולים , וגם אנשים רבים . כך מתפרצות מחלות .הנחשים האלה אינם ארסיים ובשקט בשקט מטפלים בבעיות שאנחנו לעולם לא נוכל לטפל בהם עם חומרי הדברה


 זעמן המטבעות בין היתר גם טורף נחשים אחרים כולל צפעים (שהם הנחש הארסי היחידי שמסוכן לאדם בישוב שלנו).

הם אינם מסוכנים לבעלי החיים שלכם ההפך הוא הנכון , הם אינם מסוכנים לילדים או למבוגרים בשום צורה. הם רק רוצים לחסל את החולדות שנמצאות כאן, לכן כל עוד הם פה יש מי ששומר על הבריאות של כולנו .זכרו , נחש ולא משנה איזה תמיד ינסה לברוח קודם לפני שירגיש צורך להגן על עצמו מוזמנים להיכנס לאתר שלי וללמוד על היצורים הלא מובנים האלה. ושוב לכל שאלה בכל זמן שלחו את השאלה שלכם ואשמח לענות לכם.

כמובן אם נתקלתם בנחש או צרכים ייעוץ אני כאן בשבילכם.

לוכד נחשים גיא פרננדס .

052-8328488 זמין 24/7

לא הורגים נחשים. 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.