23 Jan
23Jan

יוצא מהמשרד מקבל קריאה מחבר שחילץ לטאה זריזה בבאר יעקב (שכנראה לא הייתה מספיק זריזה ) מפה של חתול רחוב הבחור הבריח את החתול ולקח את הלטאה הזריזה והניח אותה על עץ ובא לקרוא לי , אני מסתכל ורואה שיש חור חדירה של שן בגב הלטאה כשהרגליים האחוריות לא זזות המסקנה הייתה שככל הנראה פגיעה בעמוד השדרה הביא לשיתוק רגליה האחוריות מחליט לקחת אותה איתי ולנסות לראות אם יש סיכוי להציל אותה. במהלך היומיים הראשונים הלטאה נראית אפתית ולא מגיבה לכלום שם אותה תחת מנורת UV לחימום וספיגת חומרים מזינים דרך העור , לאחר יומיים מנסה לתת לה לשתות קצת מים (למרות שזוחלים בדרך כלל סופגים את הנוזלים דרך האוכל ) ולהפתעתי היא שתתה את המים. 

צילום : לוכד נחשים גיא פרננדס 

 למחרת שמתי לה קצת זחלים קטנים והיא אכלה אחד אבל בהמשך לא רצתה לאכול לקחתי זחלים וטחנתי אותם לעיסה ונתתי לה בעזרת מזרק  את זה דווקא היא כן אהבה, החשש היה גם שבמידה ויש שיתוק בחלק האחורי של הגוף היא לא תוכל לעשות את צריכה לבד וכך ייווצר זיהום דבר שיכול  לגרום למותה אז עיסיתי את הבטן בכל פעם עם האצבע דבר שגרם לה לעשות את הצרכים שלה מספר פעמים דבר שגרם לי להרגיש כמו אב גאה אחרי שגרם לילד שלו לעשות גרעפס אחרי האוכל. 


למרות שאכלה ושתתה עדיין לא הייתה עלייה משמעותית במשקל אז התייעצתי עם איתי טסלר האלוף שהמליץ לתת יותר חלבונים בצורה של ביצה טרופה בתוספת קלציום , ברגע שטעמה את התערובת התאהבה ואכלה בהנאה רבה כמה מנות מרוב שנהנתה  שמתי לב וגם איתי שם לב בסרטון האכלה ששלחתי לו שהיא מזיזה את רגליה האחוריות קצת שזה סימן מעולה , במשך הימים הקרובים אמשיך לתת לה לאכול באותה תצורה בתקווה שתעלה במשקל. 

והלוואי ותתאושש ונוכל לשחרר אותה בחזרה אל הטבע. 

צילום : לוכד נחשים גיא פרננדס 

ולסיפור שונה אבל דומה: 

זעמן שחור צעיר שנולד לפני מספר חודשים בודדים הגיע לחצר בית בבאר יעקב  כשהחתולים גילו אותו החלו לשרוט ולנשוך אותו , בעלת הבית שאוהבת בעלי חיים חילצה את הנחש מפה של החתול שלה והחליטה להתקשר אליי שאגיע  לקחת את הנחש , לנחש היו הרבה פציעות שטחיות בעיקר בחלקו האחורי של הגוף אך לא פציעות משמעותיות ומסכנות חיים. 

צילום לוכד נחשים גיא פרננדס

הנחש נשאר להתאוששות מספר ימים טופל קצת בפולידין קיבל מים וגם משהו לאכול והמתין בסבלנות מספר ימים עד שהשמש החליטה לצאת ואז לקחתי אותו רחוק מהעיר ומהחתולים בתקווה שיגדל יתחזק ויעשה את העבודה שלו בטבע (אכילת חולדות ומכרסמים ). אז גם לו נאחל בהצלחה רבה. 

צילום : גיא פרננדס.

ראיתם נחש בחצר ? צרכים ייעוץ או עזרה עם נחש \ זוחל  צרו קשר ואשמח לעזור או ללכוד את הנחש. 

לא הורגים נחשים. 

גיא פרננדס לוכד נחשים 052-8328488 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.